OM OPGAVEN OG ROLLEN
Er du en engageret og visionær leder med fokus på bæredygtighed, der kan drive cirkulære løsninger på Roskilde Festival? Har du flair for kommerciel udvikling og lyst til at lede teams, der arbejder med både genbrugsglas, pant og udlejningsforretninger? Så er du måske vores nye frivillige teamchef for Cirkulære Services!
Roskilde Festival søger en dedikeret frivillig teamchef, der kan udvikle og drive vores cirkulære services som en del af Handel & Gastronomi-divisionen. Du får mulighed for at udvikle forretningsområder, der fremmer både økonomisk og miljømæssig bæredygtighed, og som understøtter festivalens mål om at minimere sit klimaaftryk.
Du vil:
Komme til at arbejde tæt sammen med en erfaren ildsjæl, der understøtter dig og dine teams i deres arbejde både før, under og efter festivalen.
Indgå i divisionsledelsen for Handel & Gastronomi, hvor du vil være med til at forme strategien og målsætningerne for de cirkulære forretningsområder.
Du får ansvar for planlægning og drift af tre hovedområder:
- Udlejningsforretninger og Garderober – herunder at organisere frivillige til at drive disse områder.
- Genbrugsglas og Pant, serviceopgaver med særligt fokus på samarbejde på tværs af teams.
- Responsible Refund, at skabe gode forhold og et godt samarbejde mellem de frivillige i vores pantboder og de af vores gæster, der primært deltager for at samle pant.
Du får ansvar for økonomi:
- Du vil have ansvar for, at dine teams overholder de fastlagte rammebudgetter, som bliver udarbejdet i samarbejde med divisionschef og økonomichef.
OM DIG
Vi leder efter en ildsjæl, der:
- Har lyst til at lede frivillige og understøtte deres udvikling og engagement baseret på erfaring med ledelse eller en brændende ambition om at blive dygtig til det.
- Har forståelse for cirkulær økonomi og bæredygtighed og ønsker at drive handling bag intentionerne om en mere bæredygtig festival.
- Er selvengagerende og kan drive projekter fra idé til implementering, samtidig med at du kan støtte frivilligteams i deres arbejde – også i forhold til planlægning og drift.
- Har en kommerciel forståelse og evnen til at identificere nye forretningspotentialer inden for cirkulære services.
HVEM ER VI?
Du vil blive en del af vores divisionsledelse, hvor du indgår med din egen ledelsesportefølje. Vores divisionsledelse har til formål at sætte den overordnede retning, så divisionen løser sine opgaver i overensstemmelse med Roskilde Festivals samlede strategi. Vi skal understøtte divisionens ledere og skabe en kultur med bæredygtig ledelse, med det fællesskabende som omdrejningspunkt. Vi tror på, at ledelse er noget vi gør sammen.
I divisionsledelsen er vi en gruppe af ildsjæle, som – ud fra hver vores ansvarsområde - samarbejder om at lykkes med vores divisions opgaver. Vi har både ledelsesmæssige og faglige ambitioner, og du får mulighed for at bringe dine egne kompetencer i spil og blive understøttet der, hvor du gerne vil udvikle dig. Du får ansvar hånd i hånd med indflydelse på, hvordan vi skal skabe vores festival.
Divisionen for Handel & Gastronomi er en af Roskilde Festivals fem divisioner, og vi har blandt andet ansvar for gastronomi, drikkevarer, handel, cirkulære services og udlejning
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Skriv en mail, lav en video eller en lydfil, hvor du fortæller lidt om dig selv og hvorfor du er vores nye teamchef for Cirkulære Services. Send til divisionschef for Handel & Gastronomi Lene-Maria Toksværd på lene-maria.toksvaerd@roskilde-festival.dk
Hvis du har spørgsmål, så send en mail eller ring på 31 49 23 26. Samtaler vil blive afholdt løbende.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vi søger dig som har interesse i at blive en del af det seje ledelsesteam bag Team Genbrugsglas. Her søger vi flere nye kræfter, som vil hjælpe os på årsbasis med planlægning, rekruttering, administrative opgaver, samt ønsker at lægge en del timer i ugen op til festivalafvikling, under festivalen og de første dage efter festivalen. Det er en rolle, som kræver, at man tager ansvar under festivalen med kontakt til teamlederne.
OM DIG
Det er en fordel at du har været frivillig i en ledelsesrolle på en festival før, og kender gangen på en større musikfestival. Dertil kræver det, at du har godt humør, lysten til at lære og kan holde hovedet relativ køligt under afvikling.
HVEM ER VI?
Vi er et Team som har stået sammen i 1,5 år og haft til opgave, at være med til, at opbygge projektet Genbrugsglas. Der er stor vægt på trivsel hos alle vores frivillige og at der er plads til alle - et stort fokus på at vi rummer frivillige i alderen 16-64 år med forskellige baggrunde.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Ved interesse så send gerne en mail med en motiveret ansøgning til julie.nielsen@roskilde-festival.dk så hører du fra os inden for en uge.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Team Pantboder mangler en helårsfrivillig, som har lyst til at optimere og drive festivalens håndtering af pant op til og under festivalens afvikling.
På Roskilde Festival er pant meget mere end bare at indsamle og aflevere dåser og få penge udbetalt, som det er i resten af Danmark. Pant er også en del af festivalens arbejde med den grønne omstilling og det cirkulære forbrug.
I Team Pantboder vil du være med til at:
- Udarbejde og sammenstille materiale, der skal bruges i pantboderne og til planlægningen af pant på festivalen
- Koordinere pantboderne og guide pantforeningerne i deres indsats om at sortere pant
- Optimere processer og arbejdsmiljøet i pantboderne.
OM DIG
Alle kan blive del af Team Pantboder, men vi forestiller os at du:
- Har masser af gå-på-mod og er frisk på at blive del af et team, der brænder for deres sag.
- Er nysgerrig og lyst til at lære mere om pant og hvordan vi bidrager til en mere bæredygtig festival.
- Trives i et til tider tempofyldt miljø og er glad for at holde flere bolde i luften.
- Går op i den gode kommunikation, både i tale og på skrift.
HVEM ER VI?
Du kommer til at blive en del at Team Pantboder, som hører ind under Team Pant. Team Pant inkluderer følgende områder: Team Pantboder, Refund Payout, Logistik og et Backoffice. I Teamet har vi masser af viden omkring pant, hvor din rolle er at præge det gode samarbejde og kommunikation med gamle og nye foreninger.
Du kommer til at være en af 3 helårsfrivillige, der arbejder tæt sammen med de to ledere i Team Pantboder. Det er vigtig for os, at vi har det godt sammen og at det også spiller personligt. Vi går efter at få opbygget et team, der gerne vil skabe pant på Roskilde Festival i en længere periode.
I Team Pant gør vi meget ud af at være et familievenligt team, hvor vi hjælper hinanden på tværs af de forskellige områder. Nogen af os har været på festival sammen i lang tid, andre er helt nye festival venner. Vi er spredt ud over landet og udover at vi er gode til at sortere pant, så er vi også gode til at blande sprog.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Har du nogle spørgsmål eller har du lyst til at høre mere om rollen, er du meget velkommen til at tage fat i Teamledere Eileen Winterholt og Stine Dau.
Vi er godt i gang med planlægningen, så hvis du er interesseret i at blive del af teamet, skal du sende en kort motiveret ansøgning + CV til stine.dau@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vil du være en del af noget, som gror? Vil du gerne høste nye fællesskaber og viden om planter, mad og biodiversitet? Så er du måske en af vores nye helårsfrivillige i Roskilde Byhave.
Roskilde Festival rekrutterer passionerede og dedikerede helårsfrivillige til et nyt ildsjæleteam, som skal være med til at udvikle og drive Roskilde Byhave – et levende laboratorium for mad, biodiversitet, lokale fællesskaber og nye oplevelsesrum under Roskilde Festival og GRASP.
Vi ønsker at samle en ildsjælegruppe med frivillige, der kan se sig selv indenfor én af følgende områder:
DRIFT OG UDVIKLING: Området indebærer et tæt samarbejde med ØsterGRO om designet af haven og koordineringen omkring driften. Det er her en fordel, at du har grønne fingre og har en interesse for bæredygtigt jordbrug.
FRIVILLIGHED OG ENGAGEMENT: Her vil du være ansvarlig for at koordinere frivilligindsatsen (f.eks. åbent hus-dage og faste arbejdsdage) og samarbejdet med lokale skoler, foreninger og initiativer (f.eks. projektdage for skoleelever), samt at formidle projektet til relevante personer og aktører.
VIDEN & ARRANGEMENTER: Området indebærer planlægning og afvikling af arrangementer og aktiviteter, som fremmer og formidler viden om projektet både internt i Roskilde Festival Gruppen og eksternt, og inviterer til samskabelse i og omkring haven. Dette inkluderer aktiviteter ifm. Roskilde Festival, GRASP og andre begivenheder, samt Byhavens egne arrangement såsom Høstfesten.
ANDET: Er du en haj til kommunikation eller er der en anden rolle, du ser dig selv i, som vi har overset? Så er vi åbne for at tale om mulighederne.
Rollen strækker sig over hele året, dog med en højere arbejdsbyrde i sommerhalvåret, hvor der er flere aktiviteter og driften af byhaven. Samlet skal du regne med et timeforbrug på enten +300 timer eller +100 timer (tilsvarende rollerne Ansvarlig365 og Medskaber365).
OM DIG
Vi leder efter ildsjæle, der:
Har stor passion for mad, bæredygtigt jordbrug og nye initiativer indenfor gastronomi
Er selvengagerende og kan drive projekter fra idé til implementering
Er en god teamplayer og trives i en rolle, hvor dialog og samskabelse er i fokus
Ønsker at tage ejerskab over projektet samt understøtte udviklingen af gode arbejdsgange og processer i en fase, hvor projektet eksponentielt er i udvikling
Din faglige baggrund og kompetencer er ikke afgørende.
HVEM ER VI?
Du vil komme til at arbejde med projektgruppen bag Roskilde Byhave, ØsterGRO Bylandbrug og andre samarbejdspartnere såsom lokale skoler og foreninger.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du synes det lyder spændende, bedes du senest mandag d. 5. januar 2025 sende en ansøgning på ca. en halv side til Nils Nagel på mail nils.nagel@roskilde-festival.dk, hvori du beskriver, hvilken rolle der tiltaler dig mest, hvorfor du mener du har de erfaringer og kvalifikationer, der skal til for at løse opgaven og ikke mindst, hvad der motiverer dig ved opgaven. Vi vil snarest herefter gennemgå de modtagne ansøgninger og invitere til en samtale.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Som Driftsansvarlig er du med både før og under festivalen. Før festivalen er du med til at sørge for at kontoret spiller, dvs. være med under opbygningen, sætter arbejdsstationer op og sørge for teknikken/IT 'en er i drift. Du er under festivalen den daglige teknik og IT-support som figurerer på Beredskabskontoret, samt med til at drifte servicefunktionerne så de har styr på vagtens opgaver.
Som Driftsansvarlig har du mulighed for at være 100 eller 56 timers Festival frivillig. Med tilhørende vilkår herfor. Med 100+ timers rollen vil du være involveret i planlægningen i løbet af foråret, opbyning, vagter under afvikling og nedtagning. Indsatsen for 56 timers rollen vil være mere fokuseret omkring opbygning, afvikling of nedtagning. De nærmere detajler for rollernes vilkår er beskrevet på People/workplace.
OM DIG
Du er:
- Minimum 18 år
- Ren straffeattest
- Serviceminded og lyttende
- Teknisk velfunderet og frisk på at lære nye systemer.
- Det er ikke et must at du tidligere har været frivillig, men en fordel, men vi skal nok klæde dig på til opgaven.
Derudover forventer vi, at du:
- Deltager i infomøder
- Deltager i opbygning af Beredskabskontoret
- Har 4 vagter af 10 timers varighed, som vil være på forskellige tidspunkter af hele døgnet
- Deltager i opbygning af Beredskabskontoret
- Deltager i evaluering efter endt festival, ligger som oftest i september
HVEM ER VI?
Beredskabskontoret på Roskilde Festival er kernen af festivalen under afviklingen, for så vidt angår beredskab og sikkerhed. Beredskabskontoret er festivalens døgnbemandede alarmcentral, der håndterer alle alarmopkald gennem koordinering og aktivering af festivalens egne beredskabsenheder, samt arbejde med myndighederne. Det er her du vil komme til at spille en vigtig rolle som Driftsansvarlig. Du vil nemlig skulle være med til at sikre at udstyr, teknik og IT 'en på kontoret fungerer upåklageligt, samt stå for at den generelle drift af kontoret.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Har du spørgsmål eller må rollen bare være din, så kontakt Mikkel Seierø, Teknisk ansvarlig på Beredskabskontoret på mail mikkel.seieroe@roskilde-festival.dk
Skriv gerne lidt om dig selv. Vi giver løbende svar på tilmeldinger og fjerne opslaget når holdet er fyldt op. Hvis du når at sende din tilmelding efter holdet er fyldt, vil du få besked herom per mail.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vi søger en helårsfrivillig medskaber, som er indstillet på at være med både før og under festivalen, med start snarest muligt.
Som frivilligansvarlig bliver din opgave at sørge for at bemande Grandstand Bars cirka 70 bartenderposter:
- Du står for rekruttering af frivillige, både nye og gengangere
- Du udarbejder vagtplaner for barens åbningstid i de fire Main Days
- Du står for den primære kommunikation med de frivillige, bl.a. på Facebook
- Du sørger for, at der bliver planlagt og afviklet oplæring af alle de frivillige inden baren åbner
- Du har fokus på den generelle trivsel i teamet
- Du er indstillet på at deltage i relevante møder forud for festivalen, fortrinsvis på hverdagsaftener i København/Roskilde
OM DIG
Du er først og fremmest god til mennesker. Du kan samarbejde med meget forskellige typer, og kan motivere dem på forskellige måder, og du kommunikerer tydeligt og venligt.
Det er en fordel, hvis du har været frivillig på Roskilde Festival før, men ikke et krav, ligesom det kan være en fordel, hvis du har erfaring med at have ledelsesansvar. Du skal desuden være indstillet på at lære at betjene People og Heap, Roskilde Festivals interne systemer til frivilligadministration.
HVEM ER VI?
Grandstand bar ligger direkte foran Orange Scene og har derfor den bedste udsigt på RF25. Vi har bygget den flotteste bar ud af 3 sorte containere, som er det fedeste sted at mødes foran Orange Scene og få tanket op på våde varer, før man skal til koncert.
Grand Stand bars fornemste opgave er at kunne servicere alle de tørstige gæster til koncerterne på Orange Scene. Vi er derfor en bar, der har supertravlt i nogle perioder og lidt mindre travlt i andre. Vi er og bliver et tæt knyttet hold på omkring 75 frivillige der løfter i flok - det bliver lækkert og så bliver det super sjovt!
Som frivilligansvarlig kommer du til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som består af omkring 50 frivillige ledere, foreningskontakter og 2300 frivillige. Vi er en del af Roskilde festival, og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Division Handel og Gastronomi, og vi driver en række cocktailbarer og ølsalg.
Som en del af Team Barer vil du få en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål, og vi tilbyder dig:
- At blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
- Sparring og indflydelse på opgaven
- Masser af sociale events før, under og efter festivalen
Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du har spørgsmål til opgaven, så ring og få en snak med barchef Kasper Mortensen på 20766603.
Hvis du er klar til at blive en del af holdet, så send din ansøgning til kasper.mortensen@roskilde-festival.dk
Vi holder samtaler løbende, og vi glæder os til at høre fra dig.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vi søger en helårsfrivillig medskaber, som er indstillet på at være med både før og under festivalen, med start snarest muligt.
Som produktansvarlig får du en række spændende opgaver.
- Du sikrer, at de rette varer er klar på hylderne
- Du sørger for udvikling af barens menukort og drinks
- Du mødes med forskellige leverandører sammen med andre barers produktansvarlige
- Du står på mål for barens indkøb
- Du beregner indkøbs- og salgspriser for barens produktrække
- Du er indstillet på at deltage i relevante møder forud for festivalen, fortrinsvis på hverdagsaftener i København/Roskilde
OM DIG
Du synes, at bardrift er superspændende, og har eventuelt erfaring fra bar- eller restaurationsbranchen.
Det er en fordel, hvis du har været frivillig på Roskilde Festival før, men ikke et krav, ligesom det kan være en fordel, hvis du har erfaring med at have ledelsesansvar.
Det vigtigste er, at du er interesseret i drikkevarer og smagssammensætninger, og at du ikke er bange for at tage ansvar for budgetter og beregninger – erfaring med Excel er her en klar fordel.
HVEM ER VI?
Grandstand bar ligger direkte foran Orange Scene og har derfor den bedste udsigt på RF25. Vi har bygget den flotteste bar ud af 3 sorte containere, som er det fedeste sted at mødes foran Orange Scene og få tanket op på våde varer, før man skal til koncert.
Grand Stand bars fornemste opgave er at kunne servicere alle de tørstige gæster til koncerterne på Orange Scene. Vi er derfor en bar, der har supertravlt i nogle perioder og lidt mindre travlt i andre. Vi er og bliver et tæt knyttet hold på omkring 75 frivillige der løfter i flok - det bliver lækkert og så bliver det super sjovt!
Som frivilligansvarlig kommer du til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som består af omkring 50 frivillige ledere, foreningskontakter og 2300 frivillige. Vi er en del af Roskilde festival, og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Division Handel og Gastronomi, og vi driver en række cocktailbarer og ølsalg.
Som en del af Team Barer vil du få en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål, og vi tilbyder dig:
- At blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
- Sparring og indflydelse på opgaven
- Masser af sociale events før, under og efter festivalen
Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du har spørgsmål til opgaven, så ring og få en snak med barchef Kasper Mortensen på 20766603.
His du er klar til at blive en del af holdet, så send din ansøgning til kasper.mortensen@roskilde-festival.dk
Vi holder samtaler løbende, og vi glæder os til at høre fra dig.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vi søger en ny rekrutteringsrådgiver, til at supportere teamledere og foreninger på tværs af festivalorganisationen med forankring i Division Handel og Gastronomi.
Dine opgaver vil primært bestå af:
Facilitere og matche potentielle frivillige med de rette opgaver i festivalens teams og alle festivalens samarbejdende foreninger og partnere.
Rådgive og stille nysgerrige spørgsmål til teamledere, foreningsansvarlige m.fl. omkring deres rekruttering af frivillige.
Være redaktør og kvalitetssikre festivalens frivilligopslag og lægge dem op på Roskilde Festivals hjemmeside.
Besvare og videresende mails der er kommet ind i festivalens fællespostkasse for rekruttering, fra både teamledere og potentielle frivillige.
Mailvagten går på skift mellem de rekrutteringsfrivillige på tværs af de forskellige divisioner.
Deltagelse i rekrutteringsprojekter på tværs af festivalen.
Deltagelse ved 1-2 årlige festivalaftener om rekruttering
OM DIG
Vi håber på at finde en person, som:
Er dygtig til at skabe relationer og ikke er bange for at tage kontakt.
Har interesse for rekruttering og flair for kommunikation.
Har et godt overblik, er struktureret og har sans for detaljer
Har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook.
Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København og Roskilde.
Evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i spidsbelastningsperioder.
Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).
Det er en fordel, hvis du har HR erfaring og er glad for at skrive og redigere tekster.
Det er en fordel hvis du har erfaring med Roskilde Festival organisationen, men det er ikke et krav.
Du skal have lyst til at være en del af Roskilde Festival hele året rundt (100+ timer). Indsatsen foregår hele året, med allerflest opgaver koncentreret omkring februar-juni i festivalåret. Indsatsen foregår også under selve festivalen, dog er indsatsen her ofte mindre, da vi helst skal være færdige med størstedelen af rekrutteringen inden festivalen afvikles. Vi har typisk et par fælles møder, tager os af akutopgaver, besvarer mails, og har helt sikkert også tid til at hygge os sammen.
HVEM ER VI?
Du kommer til at indgå i division Handel og Gastronomis rekrutterings team, sammen med to med-rekrutteringsrådgivere og en rekrutteringsansvarlig. Teamet supporterer hele året rundt divisionens og festivalens teams, partnere og foreninger, så de kan komme i mål med rekrutteringen af frivillige op til årets festival. I Handel og Gastronomi har vi blandt andet ansvar for at understøtte rekrutteringen af frivillige til alle festivalens madboder, barer, festivalens handlende mv.
Derudover indgår du i Tværlaget for Rekruttering, der består af rekrutteringsrådgivere og -ansvarlige på tværs af hele festivalen. Der vil derfor være rig mulighed for faglig støtte og sparring.
Du vil gennem frivilligindsatsen få
Erfaring med rekruttering af frivillige for Nordeuropas største musikfestival
Muligheden for at indgå i en mindre gruppe af engagerede medfrivillige, som er klar til at byde dig velkommen og understøtte dig i dine opgaver.
Muligheden for at blive en del af et stort, levende og givende frivilligt fællesskab, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig både personligt og fagligt.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Send en mail til Tværlagskoordinator Karin Mynster på karin.mynster@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv og hvorfor du har lyst til at være med. Vedhæft meget gerne dit CV.
Vi indkalder til samtale løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette.
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vi søger en ny rekrutteringsrådgiver, til at supportere teamledere og foreninger på tværs af festivalorganisationen med forankring i Division Deltager.
Dine opgaver vil primært bestå af:
Facilitere og matche potentielle frivillige med de rette opgaver i festivalens teams og alle festivalens samarbejdende foreninger og partnere.
Rådgive og stille nysgerrige spørgsmål til teamledere, foreningsansvarlige m.fl. omkring deres rekruttering af frivillige.
Være redaktør og kvalitetssikre festivalens frivilligopslag og lægge dem op på Roskilde Festivals hjemmeside.
Besvare og videresende mails der er kommet ind i festivalens fællespostkasse for rekruttering, fra både teamledere og potentielle frivillige.
Mailvagten går på skift mellem de rekrutteringsfrivillige på tværs af de forskellige divisioner.
Deltagelse i rekrutteringsprojekter på tværs af festivalen.
Deltagelse ved 1-2 årlige festivalaftener om rekruttering
OM DIG
Vi håber på at finde en person, som:
Er dygtig til at skabe relationer og ikke er bange for at tage kontakt.
Har interesse for rekruttering og flair for kommunikation.
Har et godt overblik, er struktureret og har sans for detaljer
Har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook.
Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København og Roskilde.
Evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i spidsbelastningsperioder.
Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).
Det er en fordel, hvis du har HR erfaring og er glad for at skrive og redigere tekster.
Det er en fordel hvis du har erfaring med Roskilde Festival organisationen, men det er ikke et krav.
Du skal have lyst til at være en del af Roskilde Festival hele året rundt (100+ timer). Indsatsen foregår hele året, med allerflest opgaver koncentreret omkring februar-juni i festivalåret. Indsatsen foregår også under selve festivalen, dog er indsatsen her ofte mindre, da vi helst skal være færdige med størstedelen af rekrutteringen inden festivalen afvikles. Vi har typisk et par fælles møder, tager os af akutopgaver, besvarer mails, og har helt sikkert også tid til at hygge os sammen.
HVEM ER VI?
Du kommer til at indgå i division Deltagers rekrutterings team, som pt er en rekrutteringsrådgiver og en rekrutteringsansvarlig. Teamet supporterer hele året rundt divisionens og festivalens teams, partnere og foreninger, så de kan komme i mål med rekrutteringen af frivillige op til årets festival.
Derudover indgår du i Tværlaget for Rekruttering, der består af rekrutteringsrådgivere og -ansvarlige på tværs af hele festivalen. Der vil derfor være rig mulighed for faglig støtte og sparring.
Du vil gennem frivilligindsatsen få
Erfaring med rekruttering af frivillige for Nordeuropas største musikfestival
Muligheden for at indgå i en mindre gruppe af engagerede medfrivillige, som er klar til at byde dig velkommen og understøtte dig i dine opgaver.
Muligheden for at blive en del af et stort, levende og givende frivilligt fællesskab, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig både personligt og fagligt.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Send en mail til Tværlagskoordinator Karin Mynster på karin.mynster@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv og hvorfor du har lyst til at være med. Vedhæft meget gerne dit CV.
Vi indkalder til samtale løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette.
SPROGKRAV: Dansk og Engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
KONTAKT: Steen.bechmann@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG ROLLEN
Vil du hjælpe med at udvikle og udbrede brugen af Priopti, så endnu flere på Roskilde Festival får gavn af det? Vi søger en frivillig projektleder, der brænder for samarbejde, struktur og fremdrift. Som projektleder bliver du ansvarlig for at drive videreudviklingen af Priopti-systemet, som allerede er implementeret og bruges af flere af festivalens divisioner:
- Priopti er et henvendelses- og opgavesystem, med mulighed for automatiserede flow.
- Det er integreret med vores GIS-kort.
- Systemet anvendes i øjeblikket til at håndtere en række opgaver såsom beredskabsopgaver, håndværkeropgaver, anmodninger og opgaver relateret til vikarer samt containerhåndtering.
- Systemet er meget fleksibelt og kan tilpasses til de fleste behov
Du vil:
- Onboarde nye brugere og sikre, at de får en god start med systemet
- Indsamle feedback fra nuværende brugere og facilitere forbedringer.
- Udbrede kendskabet til systemet og identificere potentielle nye brugere.
- Sikre fremdrift og leverancestyring gennem tæt samarbejde med IT Drift og andre interessenter.
- Afholde både online og fysiske møder med brugere og teams.
- Modtage løbende sparring fra den nuværende projektleder, der overgår til en teknisk rolle.
OM DIG
Vi søger en frivillig, der:
- Har erfaring med projektledelse – eller lyst til at lære det.
- Er struktureret og trives med at koordinere mellem mange interessenter.
- Har en positiv tilgang og lyst til at gøre en forskel i festivalens fællesskab.
HVEM ER VI?
Du bliver en del af et dedikeret team og får:
- Et tæt samarbejde med IT Drift og flere divisioner på Roskilde Festival.
- Erfaring med projektledelse og leverancestyring.
- En vigtig rolle i at udvikle systemets værdi og udbredelse.
- Muligheden for at styrke dine kompetencer i et unikt frivilligt miljø.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Send en mail til IT Driftschef Steen Bechmann Henningsen på steen.bechmann@roskilde-festival.dk med dit navn, erfaring og en kort motivation for at blive frivillig projektleder. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Steen på mail. Vi vil meget gerne have din ansøgning senest 15. januar 2025 og vi vender hurtigt herefter tilbage. Vi glæder os til at høre fra dig og til at få dig med på holdet hurtigst muligt!