SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

Ansøg

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Er du en engageret og visionær leder med fokus på bæredygtighed, der kan drive cirkulære løsninger på Roskilde Festival? Har du flair for kommerciel udvikling og lyst til at lede teams, der arbejder med både genbrugsglas, pant og udlejningsforretninger? Så er du måske vores nye frivillige teamchef for Cirkulære Services! 

Roskilde Festival søger en dedikeret frivillig teamchef, der kan udvikle og drive vores cirkulære services som en del af Handel & Gastronomi-divisionen. Du får mulighed for at udvikle forretningsområder, der fremmer både økonomisk og miljømæssig bæredygtighed, og som understøtter festivalens mål om at minimere sit klimaaftryk.

Du vil: 

  • Komme til at arbejde tæt sammen med en erfaren ildsjæl, der understøtter dig og dine teams i deres arbejde både før, under og efter festivalen. 

  • Indgå i divisionsledelsen for Handel & Gastronomi, hvor du vil være med til at forme strategien og målsætningerne for de cirkulære forretningsområder.

Du får ansvar for planlægning og drift af tre hovedområder:

  1. Udlejningsforretninger og Garderober – herunder at organisere frivillige til at drive disse områder.
  2. Genbrugsglas og Pant, serviceopgaver med særligt fokus på samarbejde på tværs af teams.
  3. Responsible Refund, at skabe gode forhold og et godt samarbejde mellem de frivillige i vores pantboder og de af vores gæster, der primært deltager for at samle pant.

Du får ansvar for økonomi:

  • Du vil have ansvar for, at dine teams overholder de fastlagte rammebudgetter, som bliver udarbejdet i samarbejde med divisionschef og økonomichef.

OM DIG

Vi leder efter en ildsjæl, der: 

  • Har lyst til at lede frivillige og understøtte deres udvikling og engagement baseret på erfaring med ledelse eller en brændende ambition om at blive dygtig til det.
  • Har forståelse for cirkulær økonomi og bæredygtighed og ønsker at drive handling bag intentionerne om en mere bæredygtig festival.
  • Er selvengagerende og kan drive projekter fra idé til implementering, samtidig med at du kan støtte frivilligteams i deres arbejde – også i forhold til planlægning og drift.
  • Har en kommerciel forståelse og evnen til at identificere nye forretningspotentialer inden for cirkulære services. 

HVEM ER VI?

Du vil blive en del af vores divisionsledelse, hvor du indgår med din egen ledelsesportefølje. Vores divisionsledelse har til formål at sætte den overordnede retning, så divisionen løser sine opgaver i overensstemmelse med Roskilde Festivals samlede strategi. Vi skal understøtte divisionens ledere og skabe en kultur med bæredygtig ledelse, med det fællesskabende som omdrejningspunkt. Vi tror på, at ledelse er noget vi gør sammen.

I divisionsledelsen er vi en gruppe af ildsjæle, som – ud fra hver vores ansvarsområde - samarbejder om at lykkes med vores divisions opgaver. Vi har både ledelsesmæssige og faglige ambitioner, og du får mulighed for at bringe dine egne kompetencer i spil og blive understøttet der, hvor du gerne vil udvikle dig. Du får ansvar hånd i hånd med indflydelse på, hvordan vi skal skabe vores festival.

Divisionen for Handel & Gastronomi er en af Roskilde Festivals fem divisioner, og vi har blandt andet ansvar for gastronomi, drikkevarer, handel, cirkulære services og udlejning

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv en mail, lav en video eller en lydfil, hvor du fortæller lidt om dig selv og hvorfor du er vores nye teamchef for Cirkulære Services. Send til divisionschef for Handel & Gastronomi Lene-Maria Toksværd på lene-maria.toksvaerd@roskilde-festival.dk

Hvis du har spørgsmål, så send en mail eller ring på 31 49 23 26. Samtaler vil blive afholdt løbende.

SPROGKRAV: Dansk og Engelsk 

ALDERSKRAV: Min. 18 år

Ansøg

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Områdelederen er områdets projektleder og er med til både at skabe og eksekvere Byplanen.

Gennem gode inddragende processer, er det områdelederens opgave at sørge for at samle organisationen omkring udvikling, planlægning og projektering af en helstøbt oplevelse, tro mod de skitserede rammer, idéer og identiteter fra Byplanen.  
Som områdeleder er du ansvarlig for grundidéen med området og skal sikre, at det visuelle og rumlige udtryk lever op til den aftalte identitet i området og det kvalitetsniveau, der skal være kendetegnende for Stables. Dette gælder både i forhold til festivalens interne leverancer og projekter, men også for de eksterne stadeholdere, hvor dialogen tages i tæt samarbejde med Handel & Gastronomi.

Områdelederen er bindeled mellem identiteten i området og planlægningen, driften og udførslen af området og er ansvarlig for økonomien tildelt området. Du leder områdegruppen, samler interessenter på tværs af divisioner og sørger for, at planlægningsprocessen skrider frem i fælles samarbejde.  

Rollen strækker sig over hele året med mange planlægningsaktiviteter både i efteråret, hen over vinter og forår og intensiveres frem mod sommerens festival, hvor det også forventes, at du kan være mange dage samlet på pladsen både op til, under og efter festivalen. Samlet skal du regne med et timeforbrug på +300 timer.  

OM OMRÅDET

Stables området er kendetegnet af en lang række forskellige aktiviteter indenfor mad, kunst, musik, performance og handel, men uden at området har en stor scene som samlende attraktion for publikum. Stables området er altid i forvandling og fremviser nye ideer, men huser også elskede, kendte elementer som graffiti, Gloria scenen og Food Court samt nyere tiltag som Platform.

Det overordnede formål med Stables området er at skabe spændende og smukke, rumlige forløb og oplevelser i spændet mellem de mangfoldige program- og handelsaktiviteter og naturligt landskabsrum i området. Dertil er det også definerende for området, at det fungerer som korridor mellem den østlige- og vestlige del af Indre Plads, herunder også flowet mellem Arena og Orange Scene. 

OM DIG

Rollen er en krævende lederopgave, hvor mange tråde og en bred kreds af involverede skal samles. Det forudsætter derfor, at du allerede har ledelseserfaring, gerne fra RF om end det ikke er et krav. Har du ikke RF erfaring, forventes det dog, at du har en sammenlignelig, brugbar erfaring fra andet arbejde eller engagement. 

HVEM ER VI?

Der er allerede en bred ledelsesgruppe på tværs af de større leverancer i området med afsæt både i den talstærke Food Court gruppe samt Arts og Gloria. Du vil som områdeleder tage bolden op herfra og lede og guide den videre indsats og planlægning i samarbejde med en række ansvarlige for de forskellige leverancer i området. Dertil har områdets egen logistikfunktion også et mindre praktisk team, der udfører forskellige opbygningsopgaver i området. Her vil du i samarbejde med områdeledelsesteamet skulle planlægge og prioritere, hvordan holdets kræfter bruges bedst i udviklingen af publikumsoplevelsen i området. 

Det er en super spændende opgave, der kan give dig masser af ledelseserfaringer og gode timer med dit team og mange samarbejdspartnere. Du bliver en del af den samlede ledelsesgruppe for hele Indre Plads, som mødes jævnligt over hele året, så du får masser af gode kollegaer at sparre med. Og så er det bare sjovt at lave festival hele året! 

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Kontaktperson er Jørgen Kristensen, Områdechef Indre Plads. Skriv til jorgen.kristensen@roskilde-festival.dk hvis du har spørgsmål. I din ansøgning bedes du skrive, hvorfor du mener du har de erfaringer og kvalifikationer, der skal til for at løse opgaven – og ikke mindst hvorfor du mener, du er den helt rigtige til rollen. Vi behandler ansøgninger løbende og du starter i rollen, så snart vi er gensidigt enige om, at du er den nye områdeleder for Stables området.

SPROGKRAV: Dansk og Engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

Ansøg

OM OS

Vil du være en del af noget større og skabe uforglemmelige øjeblikke for tusindvis af mennesker?

Træd ind i Roskilde Festivals organisatoriske maskinrum som frivillig organisationschef i ”Byplan og Logistik” og vær med til at forme vores frivillige fællesskaber, praktisere hands-on ledelse af og med frivillige og giv dig selv et udviklingsrum, hvor du kan arbejde med frivillighed, ledelse og udviklingen af en frivillighedskultur.  

OM ROLLEN

Du vil få en central rolle i ledelsen af vores ca 2500 dedikerede frivillige og specifikt lede et organisationsteam bestående af andre dygtige ildsjæle. Dine hovedopgaver vil indeholde ledelses- og udviklingsinitiativer for vores frivillige, sparring og vejledning med divisionsledelsen og øvrige frivillige ledere samt HR-administrative opgaver i fællesskab med vores øvrige ledelse.

Specifikke kompetencer, der vil støtte dig i rollen: 

  • Forståelse af at arbejde i en frivillig organisatorisk kontekst og omsætte denne viden til konkrete initiativer 

  • At kunne indgå og understøtte svære samtaler og konflikter konstruktivt 

  • At kunne arbejde netværksbaseret og lykkes både internt i divisionen såvel som med vores frivilligkolleger i øvrige divisioner, herunder dedikerede tværlag og indsatser 

  • At have erfaring med organisationsudvikling og at kunne iværksætte, understøtte og følge initiativer til dørs 

  • At have kendskab til HR-området generelt, herunder vigtigheden af at kunne koordinere processer og procedurer.

Som organisationschef vil du have betydelig indflydelse på at forme din rolle i samarbejde med din divisionschef og organisationsteam, der i forvejen har ildsjæle, der brænder for ledelses- og organsationsudvikling, kommunikation, arbejdsmiljø, rekruttering med mere. 

OM DIG

Det vil hjælpe dig i rollen, hvis du har erfaring med festivaler eller lignende store arrangementer, og har en forståelse for frivillighedens betydning og dynamik. Du skal have lyst til at arbejde og tage del i udviklingen i Roskilde Festival året rundt, og samtidig også gerne kunne se på vores fællesskab med friske øjne. Du har lyst til at lede engagerede frivillige og bidrage til at spille organisationsteamets kompetencer konstruktivt ind i organisationen samt arbejde strategisk såvel som i øjenhøjde med indsatser og frivillige. Du skal blive motiveret af at se og hjælpe dine frivillige til at lykkes.

Forvent at bruge 2-5 timer ugentligt til møder og arrangementer året rundt og med enkelte perioder med højere timeforbrug. Under selve festivalen vil du som udgangspunkt være fuldt engageret alle dage. 

VI TILBYDER

Du bliver en del af et vibrerende, kreativt og støttende fællesskab bestående af både frivillige og fastansatte. Rollen som organisationchef kan i høj grad formes og tilpasses dine kompetencer, og du vil opleve stor fleksibilitet og mulighed for at sætte et aftryk 

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du ønsker at bidrage til vores mangfoldige og inkluderende festival og har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores nuværende organisationschef, Jacob Sønderskov, som også vil bidrage til en god opstart og være til rådighed: jacob.sonderskov@roskilde-festival.dk eller til vores divisionschef Kim Kristensen på kim.kristensen@roskilde-festival.dk

Ansøgningsprocessen: 
Vi stræber efter diversitet og beder dig derfor undlade at vedlægge et billede med din ansøgning. Vi indkalder løbende til samtaler og ser frem til at modtage din ansøgning, dog ønsker vi ansættelse inden udgangen af september. Send din ansøgning til jacob.sonderskov@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at byde dig velkommen i vores fællesskab, hvor hver stemme tæller, og hvor vi sammen skaber en festival for alle. 

SPROGKRAV: Dansk & Engelsk

ALDERSKRAV: Min. +18 år

Ansøg

OM OS

Team Art & Activism er et engageret frivilligt kuratorfællesskab bestående af ca. 20 ildsjæle, der udvikler, planlægger og leverer Art & Activism programmet til Roskilde Festival i samarbejde med en række kunstnere, institutioner og organisationer. Vi er et fagligt, kreativt og skabende arbejdsfællesskab, der arbejder på tværs af kunstneriske genrer. Vi arbejder for unge fællesskaber, og vi vil med vores Art & Activism program inspirere unge engagement gennem kunsten.

OM ROLLEN

Art & Activism-teamet søger en teamleder, der kan lede, styrke og facilitere vores engagerede frivillige fællesskab og understøtte en positiv kultur i vores frivillig kurator-gruppe samt resten af RF-teamet.

Som teamleder vil du være ansvarlig for at skabe de bedste rammer for, at vores frivillige kuratorer kan udvikle og levere et højkvalitetsprogram inden for kunst og aktivisme. Du vil spille en central rolle i at mediere forventninger, støtte RF-processer og sikre et godt fællesskab og samarbejde på tværs.

Rollen er en delt teamlederrolle, og du deler teamlederopgaverne med teamleder Klaus Berdiin Jensen.

Sammen med Klaus og vores Head of Art & Activism vil du være med til at sikre frivilligt engagement og et Art & Activism program, der både inspirerer og skaber grobund for kreativitet og aktivisme på festivalen.

Dine opgaver inkluderer bl.a.:

  • At facilitere et stærkt, trygt og engageret frivilligfællesskab.
  • At støtte kuratorerne i udviklingen af et mangfoldigt, tværfagligt program.
  • At samarbejde tæt med teamleder Klaus Berdiin Jensen om ledelsesopgaverne.
  • At tage aktiv del i planlægningen af Art & Activism-møder gennem hele året med støtte fra Programkoordinator, lederen af Arts & Activism og Art Production Manager.
  • At sikre, at programmet afspejler og understøtter festivalens overordnede strategi og kuratoriske rammer.
  • At sikre evaluering med kuratorerne efter festivalen

OM DIG

Du har stærke lederevner og erfaring med at lede frivillige. Du er passioneret omkring frivillighed og har interesse for kunst og aktivisme. Dertil trives du i en rolle, hvor dialog og samarbejde er i fokus, og du er struktureret og kan understøtte udvikling af gode arbejdsgange og processer. Vi er særligt interesserede i ansøgere, der har tidligere erfaring med projekter eller ledelse af frivillige teams i forbindelse med Roskilde Festival, men dette er ikke et krav.

VI TILBYDER

Et unikt og engageret arbejdsfællesskab, hvor du som teamleder får mulighed for at opbygge erfaring inden for ledelse og frivilligudvikling i nonprofit- og kultursektoren. Du får mulighed for at spille en central rolle i at lede og støtte et fællesskab, der fremmer forandring i en verden gennem kunst og aktivisme. Dertil får du et unikt indblik i, hvordan vi udvikler, planlægger og leverer vores Art & Activism program til Roskilde Festival.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Lyder ovenstående som noget for dig? Så send dit CV og en kort motiveret ansøgning til tinna.bro@roskilde-festival.dk der holdes løbende samtaler, så tøv ikke med at sende din ansøgning. Skriv ”Teamleder Art & Activism” i emnefeltet.

Har du spørgsmål til rollen så er du velkommen til at kontakte Klaus på: klaus.jensen@roskilde-festival.dk  eller 30 34 19 96.

SPROGKRAV: Dansk og Engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

Ansøg

OM OS

Mediehuset er hjertet i vores fortællende kommunikation året rundt. Ca. 50 ildsjæle er engagerede i formidlingsarbejdet – også når der ikke er festival. Vi leder nu efter endnu en ildsjæl, der kan være med til at skabe engagement, motivere og vise vej for Mediehusets frivillige.

Mediehusets rolle er vigtigere end nogensinde før. For Roskilde Festival eksisterer året rundt og står bag en række events, initiativer og donationer, som vi også vil fortælle om.

Mediehuset fortæller engagerende historier om fællesskaber, ungdomskultur, almennyttighed, kunst og bæredygtighed. Vi udvikler nye stemmer og talenter i et trygt og inspirerende miljø – og vi gør det året rundt. Også når der ikke er festival.

I Mediehuset bor seks grupper af frivillige, der arbejder med hhv. sociale medier, foto, video, web, storskærme og grafik & oversættelse.

Teamet 'Grafikere & oversættere' består af fem grafikere og to oversættere, som yder en stor indsats for at skabe et skarpt grafisk udtryk og gode tekster til vores publikum.

OM ROLLEN

Din rolle blive at koordinere indkommende opgaver i teamet 'Grafikere & oversættere'.

Det vil sige modtage, sikre præcise briefs og fordele opgaverne i teamet. Vi står over for at indføre et nyt værktøj til opgavestyring: Microsoft Planner. Du skal også sikre teamets synlighed internt i organisationen.

OM DIG

Du skal være drivkraften i teamet. Du skal være god til at koordinere opgaver og sikre en god fordeling blandt teamets medlemmer. Du skal også sikre teamets synlighed internt, så medarbejdere og indsjæle kender teamet, jeres evner, og hvordan de kontakter jer.

Din indsats vil ligge hele året men primært op til festivalen. Ca. 100 timer i løbet af året.

VI TILBYDER

Vi giver mulighed for at du kan udvikle dig som koordinator for teamet. Der er masser af spændende opgaver, men mulighed for at du kan sætte dit præg på teamet.

Du vil lære at indgå i og koordinere et team og håndtere opgavestyring. Du vil få kendskab til festivalens mange afdelinger, som har behov for teamets hjælp til at løse opgaver.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Ræk ud til Mediehusets teamchef, Rasmus Andersen, på rasmus.andersen@roskilde-festival.dk eller 5362 5200 og hør mere. Det er også her, du kan aflevere ansøgning og cv senest 20. september 2024.

Skriv 'Teamkoordinator for grafikere & oversættere' i emnefeltet.

Kan du ikke finde en rolle, der matcher din interesse og erfaring? Har du særlige kvalifikationer, som du gerne vil bringe i spil på Roskilde Festival? Så skriv til volunteer@roskilde-festival.dk – så hjælper vi dig i den rigtige retning.